از همه چیز ، از همه جا

همه چیز برای شما عزیزان

از همه چیز ، از همه جا

همه چیز برای شما عزیزان

با دیسکورد تنوع گرا باشیم!

سلام به همگی!!! امروز اومدم پیشتون با یه مطلب تازه! همونطور که می تونین از اسم یه حدسایی بزنین امروز می خوایم راجع به دیسکورد حرف بزنیم. حالا این دیسکورد چیه؟

 

خب اگه بخوایم شروع کنیم دیسکورد یه چیز جدید هست که می تونه تو روابط روزانه شما یه تنوعی ایجاد کنه. در اصل ابتدا دیسکورد برای گیمرها ساخته شد اما اکنون افراد قشرهای مختلف از اون استفاده می کنن. دیسکورد در اصل چیه؟
دیسکورد ترکیب تیم اسپیک (Team Speak (اسم یه اپ که باهاش آدما تو گروه های خاص با یه لینک وارد می شدن و حرف می زدن (حرف، نه چت))) و اسکایپ هست (دیگه فکر کنم همه می دونین اسکایپ چیه! مگه نه؟) برای همین می تونیم اسمی که من گذاشتم رو روش بزاریم! اسکایگرام!
خب حالا که فهمیدیم چیه بریم یه نمونه ازش ببینیم و منم یکم راجع بهش توضیح بدم.

 
می دونم یکم تصویر کوچیکه اما رو همین توضیح می دم. خب ببینین تو دیسکورد شما می تونین عین تلگرام یه گروه بسازین و بقیه رو دعوت کنین بیان اونجا. حالا می تونین یه جوری بسازین که همه بتونن حرف بزنن یا یه جوری که فقط شما مطلب بزارین. هر چند اگه از نوع دوم برین گروه موفقی نخواهید داشت چون برخلاف تلگرام این نوع گروه ها زیاد طرفدار ندارن. از اون ور اگه هم ساختین مطمئن باشین یه جا برا گفت و گو بزارین. به هر حال وقتی شما یه گروه می سازین اون رو می تونین تو یه دایره سمت چپ تصویر ببینید.
از اون ور ما می تونیم یه منو طولانی پر از نوشته رو ببینیم تو تصویر که اسم چنل ها هست که آدم ها می تونن برن اونجا.
اون پایین فسقلی یه مکانی هست عکس یه میکروفونه، یه تصویر تو دایره، یه چرخ دنده و یه هدفون. اون منو شما هست که می تونین با انتخاب عکستون وضعیتتون رو تغییر بدین. تو دیسکورد می تونین 4 وضعیت داشته باشین:
1- آنلاین (همون حالت عادی. پیاما رو دسکتاپ یا اون بالا گوشیتون نشون داده می شن)
2- آی دی ال ای (idle) (حالتی که آنلاینین اما سر گوشی یا کامپیوتر نیستین یا نمی خواین که پیاما رو گوشی یا صفحه تون بیاد)
3- مزاحم نشید (خب این که معلومه)
4- پنهان (تو این حالت به نظر می رسه که آفلاینین و آنلاین نیستین اما همه پیام ها رو دریافت می کنین و دسترسی کامل به دیسکوردتون دارین)
رو میکروفون بزنین صداتون پخش نمی شه، قط می شنوین. رو هدفون بزنین نه می شنوین نه می تونین حرف بزنین. رو چرخ دنده هم بزنین می رین منو خودتون که می تونین تنظیمات خودتون رو اونجا مدیریت کنین.
حالا می رسیم به بخش آخر که لوگو خود دیسکورد اون بالا هست. اونجا که برین می تونین به منو دیسکورد برسین و دوستاتونو ببینین، بازی دانلود کنین، یا با بقیه به صورت خصوصی چت کنین. حتی می تونین از اخبار بروز بازی مورد علاقه تون هم خبردار بشین.
در کل دیسکورد  ابزار خوبیه. می تونین به دوستاتون زنگ بزنین از توش عین اسکایپ و باهاشون حرف بزنین یا حتی تصویری باهاشون حرف بزنین! می تونین صفحه گوشی یا کامپیوترتون رو باهاشون به اشتراک بزارین. کلا برنامه جالبیه. بریزین و یه تنوع بدین تو رسانه مورد استفاده تون برای ارتباط با دیگران. 
اینم لینک دانلود اگه خواستین امتحانش کنین:
.
.
.
اینم پایان این مطلب. هر سوالی، نظری یا هر چیز دیگه ای داشتین تو نظرا بگین در اسرع وقت جواب می دم. 
مطلب بعدی: در جست و جوی گوگل

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد