از همه چیز ، از همه جا

همه چیز برای شما عزیزان

از همه چیز ، از همه جا

همه چیز برای شما عزیزان

بیشتر بدانیم

مراقب ضعیف شدن حافظه خودتان باشید!!

تحقیقات جدید نشان می دهد که اگر بیش از حد از کامپیوتر و موبایل برای ذخیره کردن اطلاعات استفاده کرده و حافظه خود را تقویت نکنید, در بلند مدت حافظه شما ضعیف خواهد شد.

ضعیف شدن حافظه انسان

یک تحقیق نشان داده که اتکای بیش از اندازه به کامپیوتر باعث شده تا حافظه انسانها ضعیف شود. انسانها عادت کرده‌اند که استفاده از حافظه کامپیوترها و گجت‌های هوشمند را جایگزین به خاطر سپردن مسائل مختلف کنند.

در زمان قدیم خیلی‌ها موارد بسیاری مانند شماره تلفن دوستان خود را از حفظ بودند اما حالا بعضی‌ها حتی شماره افراد نزدیک خود را هم به یاد ندارند.

تحقیقی جدید نشان می‌دهد  که اتکا به کامپیوترها در دراز مدت بر شکل‌گیری حافظه اثر می‌گذارد، چون اطلاعاتی که به راحتی به دست می‌آیند، به راحتی هم فراموش می‌شوند.

به گزارش بی‌بی‌سی،این تحقیق روی ۶ هزار بزرگسال در بریتانیا، ایتالیا، فرانسه، آلمان، بلژیک، هلند و لوکزامبورگ انجام شده و نشان می‌دهد یک سوم این افراد برای اطلاعات و به یادآوردن آنها به کامپیوترها مراجعه می‌کنند.

بر اساس نتایج به دست آمده در انگیس تنها ۵۱ درصد شماره تلفن همراه همسر خود را به یاد داشتند که این رقم در ایتالیا ۸۰ درصد است.

محققان هشدار داده‌اند که  عادت به نگاه کردن به اطلاعات، مانع از این می‌شود که حافظه طولانی مدت شکل بگیرد و این برای انسانها خطرناک است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد